שוק החתונות בישראל מגלגל למעלה מ-2 מיליארד (!) שקל בשנה, וכל זאת ע"י 800 בתי עסק בלבד.פניה לעשרות אלפי זוגות בשנה בשלב ההכנות לחתונה - היא פניה משתלמת ביותר.קהל מאופיין, ומפולח.האינטרנט מאפשר פילוח מדוייק ביותר של קהלי מטרה. על אחת כמה וכמה באתרי חתונות. כ-80,000 ישראלים, בכל שנה ללא הבדל צבע, גיל, עדה ומין - אך בעלי מאפיין חשוב ומרכזי: כולם נמצאים בשלב ההכנות לחתונה, כלומר בתקופה שבין שנה עד שבוע לפני חתונתם.צרכנים בשלב השופינג הפעיל - הזדמנות עסקית מושלמת.רובם המוחלט של הזוגות המתחתנים המבקרים באתרי החתונות נמצאים בשלב השופינג הפעיל. הם נכנסים לאתרי חתונה כדי לחפש ספקים ובעלי מקצוע: צלמים, גני אירועים, קייטרינג וכו'. הם מחפשים חוות דעת, המלצות, וטיפים, הם מחפשים פרסומות של נותני השירותים הנ"ל, הם מחפשים דרכי פניה לבעלי המקצוע הנ"ל - הפנייה לאתר, אי-מייל או מספר טלפון. 80,000 ישראלים בשנה שמוכנים להוציא כסף, והרבה.זוגות בשלבי ההכנה לחתונה, נמצאים בשלב בו הם מוכנים להוצאות ניכרות - עשרות אלפי ולפעמים גם מאות אלפי שקלים. צרכנים במעורבות קניה גבוהה, בשלב בו כבר הבשילה המוכנות להשקיע כסף, ובמצב של חיפוש: אצל מי להשקיע את הכסף הנ"ל - זהו מצב אידאלי לכל בעל עסק או איש מכירות. כמעט ואפשר לאמר שהשאלה היא לא "האם להוציא כסף?" אלא "היכן להוציא את הכסף?".פניה יזומה - Pull ולא Pushזוגות הנכנסים לאתרי חתונה נכנסים ביוזמתם הפעילה. הם מחפשים במנועי החיפוש ביטויים הקשורים לחתונות ("שמלת כלה", "שירים לחתונה" וכו') ומגיעים לאתר החתונות מרצונם וביוזמתם, תוך מוכנות לבצע שלב בדרך לקניה: שליחת מייל, שיחת טלפון וכו'. להבדיל ממדיום אחר - פרסום בעיתון, רדיו, טלויזיה וכו' - כאן הצרכן מחפש אותך, ולא אתה מחפש את הצרכן.פתיחות לרעיונות חדשיםזוגות בשלבי ההכנה לחתונה מחפשים לא רק ספקים ספציפיים, כמו מעצבת חופה או צלם וידאו. זוגות אלה מחפשים הרבה פעמים גם רעיונות חדשים, גימיקים והפתעות, שיעשו את החתונה שלהם מיוחדת ושונה מחתונות אחרות - מפריחי יונים, פרפרים או בועות סבון, זיקוקים, רקדנים אקזוטיים, מאלפי חיות, מופעים מיוחדים... ומה לא? צרכנים המחפשים מוצרים נוספים ומוכנים לקנות שירותים חדשים ולא מוכרים - הזדמנות עסקית מושלמת, כבר אמרנו?צרכנים שחוזרים שוב, שוב ...ושוב.בשלבי ההכנות לחתונה נכנסים הזוגות לאתר מספר רב של פעמים. תחילה הם מחפשים בעצמם, אח"כ מראים לבן/בת הזוג בבית מה מצאו, מראים ומתייעצים עם חברים או משפחה, שולחים לינק לחברים, וחוזרים לבצע פניה לספק שבחרו (לאתר האינטרנט, לדואר האלקטרוני או לטלפון שלו). עונתיות או כל-שנתיות? נוטים לחשוב כי היקף הביקורים באתרי חתונות משתנה בהתאם לעונה. לא כך הדבר! אמנם ענף החתונות מתאפיין בעונתיות מסוימת (שהולכת ומתטשטשת בשנים האחרונות), אך הזוגות המבקרים באתר, עושים זאת בשלבי ההכנה לחתונה - לפעמים חודשים רבים לפני החתונה. כך שגם זוגות שמתחתנים בקיץ, אוספים מידע, מחפשים נותני שירותים, וסוגרים חוזים עם ספקים - בחורף. ניטראלי ואובייקטיבי - לא מכירתימכיוון שהזוגות מחפשים עצות, טיפים והמלצות. הם מעדיפים אתרים אובייקטיבים וניטראליים. לא אתרים של ספקי שירות אלא פורטלים, פורומים או אתרים כללים. המידע שהם אוספים שם נתפס בעיניהם אמין ואמיתי יותר והם מגלים כלפיו יותר פתיחות ומוכנות.גם מדד עומס הפרסומות משפיע על האמינות שמקרין האתר: אתר עמוס בפרסומות קופצות ומרצדות נתפס כ"שוק", ולעומתו - אתר המגביל את כמויות הבאנרים והפרסומות - נתפס כ"רציני, אמין ואובייקטיבי".פרסום גמיש ולא מחייבישנם היום אתרי חתונה המציעים פרסום בשיטה חדשה ומשתלמת: המפרסם (ספק או בעל מקצוע: צלם, קייטרינג, וכו') יכול להעמיד באתר פרסומת (פרסומת טקסט או באנר) בעצמו, תוך שימוש במערכת האוטומטית של האתר, ללא צורך בחתימה על חוזים או בהתחייבות לתקופת פרסום ארוכה. פשוט, נכנסים למערכת, משלמים בכרטיס אשראי סכום קטן והמודעה שלך מתחילה לרוץ. אם התוצאות משתלמות - מוסיפים תקציב וממשיכים לפרסם. יתרון עצום בעיקר לבעלי מקצוע וספקים קטנים יחסית - סיכון מינימאלי, תוך אפשרות להעריך את יעילות הפרסום ולהמשיך, להפסיק, להשהות או לבטל את הפרסום באופן עצמאי ומיידי בכל רגע נתון - מהמחשב בבית.קהל מטרה משני - המוזמנים.לא רק זוגות לפני חתונתם נכנסים לאתרי חתונות. גם אורחים ומוזמנים לחתונה, וגם בני משפחה וחברים מבקרים באתר. הם מבררים איזה סכום לרשום על הצ'ק, איזו מתנה "הולכת", ומה הטרנדים הכי מדליקים במסיבת רווקות, מחפשים בעלי מקצוע להכנת סרטים או מצגות על הזוג, הקלטת שיר של החבר'ה ורעיונות להפתעות מדליקות.למי כדאי לפרסם באתרי חתונות?אז קודם כל - לספקים שנותנים שירותים לאירוע החתונה עצמו: צלמי סטילס ומעצבי אלבומים, צלמי וידאו ועורכי וידאו, די.ג'יי, וי.ג'יי, שירותי מוסיקה, גני אירועים ואולמות שמחות, קייטרינג, מעצבי שמלות כלה, מעצבי חופה, מעצבי וספקי תאורה והגברה, מעצבי שיער, ספרים ומאפרות וכו'.אבל גם נותני שירות למעגל הרחב יותר של החתונה: למסיבת הרווקות: מרצים, סקסולוגים, קוראים בקפה, בכף היד, גרפולוגים, נומרולוגים, חשפנים וחשפניות, וילות להשכרה וכו'.ירח דבש: סוכני נסיעות, טיסות פרטיות, טיולים מיוחדים בעולם, ציוד למטיילים, השכרת רכב וכו'.בית חדש לזוג הטרי: לוחות מכירה והשכרת דירות, מתווכי נדל"ן, ריהוט, מכשירי חשמל, כלי בית וכו'.והרשימה עוד ארוכה ומגוונת.האם לך יש מה להציע לקהל מטרה כה ממוקד ומפולח, המבצע שופינג פעיל ומוכן להוציע עשרות אלפי שקלים (או דולרים?) על ערב אחד?
י' קורן הוא מנהל קריאטיב במשרדי פרסום כבר כ-20 שנה.
מרצה וכותב על פרסום, ועל קריאטיב בפרסום. מומחה בבניית מותגים, ובטיפול, שיקום ותחזוקת מותגים, פרסום ובניית קמפיינים ב-Google AdWords.
www.yudkoren.co.il
מרצה וכותב על פרסום, ועל קריאטיב בפרסום. מומחה בבניית מותגים, ובטיפול, שיקום ותחזוקת מותגים, פרסום ובניית קמפיינים ב-Google AdWords.
www.yudkoren.co.il